Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2009. 11. 05.

2009.11.09

Kilóméteróra állása: 127.328km

Probléma: Egyesben elindulva az autóval, kissé rángatott. Olyan érzés volt, mintha nem kuplungolnék ügyesen. Kövérebb gázzal kellett elémenni az indulásnak. Nekem is feltűnt, de azt gondoltam, ez normális egy viszonylag gyenge motorral szerelt autónál. Az 1.4 ugyebár nem űrrakéta... ;-)
Fábián Gábor, szervizes munkatárs hívta fel a figyelmem erre a problémára! Kösz Gábor!
Megoldás: Elvégezték a folytószelep-ház alapos tisztítását, ami után a probléma már nem jelentkezik.

Probléma: A váltás után érezhető volt a váltókar enyhe rezonanciája, remegése. Ha a kezem gázadáskor a váltókaron tartottam, lehetett érezni, hogy az enyhén mozog a gázadás erejétől.
Megoldás: Kicserélték az alsó motortartó gumibakot, illetve a motor és váltórögzítőt, amiknek a helyét Gábor meg is mutatta nekem egy röntgenrajzon. Volt olyan kedves és lefényképezte a régi és az új motor és váltórögítő alkatrészt is. Íme: 

Kép
Motor és váltórögzítők

Probléma: Amikor a kormánykerék mögött lévő kart magam felé húztam, hogy lemossam a szélvédőt, hallani lehetett, hogy az ablakmosó motorja dolgozik ugyan, de a vizet nem spricceli a szélvédőre.
Megoldás: Állítólag a szélvédőmosó vízszivattyú nem szedhető szét abban a szériában, amiből az én autóm származik, ezért a szivattyút kompletten kell cserélni. A problémája az lett, hogy megakadhatott valami piszok a szivattyú lapátjaiban, a tengelye erőlködött, de már megforgott és így a vizet már nem tudta továbbítani. Ezért lehetett hallani, hogy dolgozik, de vizet már nem továbbított. Ezekről az alkatrészekről is készítettek képet a fiúk a szervízben:

Kép
Az elhasználódott ablakmosó szivattyú

Kép 
Az új alkatrész beépítés előtt

Költségek, munkadíjjal:
Folytószelep-ház tisztítás, újraprogramozás: 10.312.-
Alsó motortartó gumibak csere: 1.650,-
Motor és váltórögzítő: 21.135,-
Ablakmosó szivattyú csere: 2.885,-
Ablakmosó szivattyú: 4.755,-