Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2009. 08. 14.

2009.08.14

Kilóméteróra állása: 124.581 km

Probléma: Az első féktárcsa és fékbetétek cseréjére a nyári gumik felszerelésekor felhívták a figyelmem. Kértem az első féktárcsák és fékbetétek cseréjét.
Megoldás: A szervízben egy táblán hirdették, hogy a négy évesnél idősebb autókhoz lehet kapni a Renault ajánlásával, jó minőségű és kedvező árú alkatrészeket. A gyártó a Motrio. Kiderült, hogy az én autómhoz is van féktárcsa és fékbetét. Egy alkatrészes munkatárs meg is mondta, mennyibe kerül, 31.000,- , amely ár a hirdetés szerint tartalmazza a beszerelés költségeit is. Volt belőle egy kis félreértés, mert a megrendeléskor mondta nekem a szervízvezető, hogy erre az árra még számítani kell munkadíjat is... Akkor miért írják ki, hogy az alkatrészárak tartalmazzák a beszerelés költségeit?! Nem értettem, de felajánlották, hogy abban az árban megoldják. - Mindez történt ötödikén...
Nyolcadikára kaptam ígéretet, hogy addigra megérkezik a fékalkatrész. Vittem is a kistehenet 14.-én, reggel nyolcra a szervíbe. Leadtam.
Negyed óra múlva telefonáltak utánam, hogy nem érkezett Motrio féktárcsa, csak jóval drágábban típus van, így a szett ára kb. 42-43.000,- lesz. Mindezt a szervízes munkatárs úgy közölte velem: "hasonló áron..." 43=31 ?! Nekem nem mindegy...
Felháborodásomra közölte, akkor megoldják azon az áron? Most akkor mi mennyi?!
Beszerelésre végül egy Textar féktárcsa és a Motrio fékbetét került. Mivel így már mind a négy keréken újak a féktárcsák és betétek, az autó nagyon jól kezelhető lett fékezéskor, tökéletesen fog az összes. Elégedett vagyok vele!

Probléma: Az autón időnként, nagyon rendszertelen időközökkel indítási problémák merültek fel. Volt úgy, hogy este - egész napos várakozást követően - nehezen indult és reggel is megismételte. De előfordult az is, hogy napokig nem tapasztaltam és egyből indult az autó. Az indítógomb nyomása után rögtön beindul az autó, máskor másodpercekig csak teker az önindító, de a motor nem indul be. Második indításra viszont mindíg elkapta! 
Az autó időnként nem indul. Az önindító teker, indításgátló led elalszik.
Megoldás: Fórumokon kicsit utánaolvasva gondoltam a felső holtponti jeladó hibájára. Más is ugyanezeket a hibajelenségeket írta le. Volt olyan hozzászóló, akinek az autójában kicserélték az akkumulátort, az önindítót, a gyújtástrafókat is, mire rájöttek, hogy a fent nevezett alkatrész hibás. Na, én így nem szerettem volna járni. A már fentebb is említett értékesítővel beszédbe elegyedtem a márkakereskedésben. Ő is a hibajelenségek alapján a jeladó hibájára gyanakodott. A szervízben végeztek egy számítógépes diagnosztikát, aminek során sanda gyanúnk beigazolódott. Így a műszeres ellenőrzés után ezt a jeladót csatlakozóstól ki is cserélték egy új alkatrészre. Azért kellett csatlakozóstól, mert ebben a szériában ez együtt cserélhető már. 
Ma, mióta elhoztam az autóm a szervízből nem jelentkezett a probléma, de bízom benne, hogy ez így is marad és az alkatrészcsere megoldotta ezt a helyzetet. Mivel írtam, hogy a hiba elég hektikusan jelentkezett, még előbújhat...

Probléma?!: Az új szériás, ráncfelvarrt Megane II hátulján díszeleg egy szép "Renault" felirat a csomagtérajtó jobb oldalán. Nekem ez megtetszett...
Megoldás: Az Auto Mihályi Kft. telephelyén (www.renaultautobonto.hu) találtam egy hátsó ajtót, amiről levették a betűket. Ezeket a szakszervíz nem tudta vállalni, hogy szépen feltegye, viszont kaptam helyette vadiújat. Ja! Egyébként kilenc rugó lenne... Csillog-villog! Talán kárpótolni akartak a kellemetlenségekért a féktárcsa, fékbetét mizéria miatt? Remélem!

Probléma?!: A váltógombom teteje szépen el volt kopva, ami engem zavart. Szerintem az előző hölgy tulajdonos gyűrűje volt a vétkes. Szerettem volna lecserélni.
Megoldás: Az Auto Mihályi Kft. telephelyén (www.renaultautobonto.hu) találtam egy viszonylag jó állapotúnak tűnő váltógombot. A szutykot lesikáltam róla, így már egész pofás lett! Megérte sikálni, mert a gyári új 18.000,-. Vegye meg azt akinek két anyja van, nem?!
Így is 5.000,- volt a bontott, de legalább szépen rendben van! Ja, és ezt is jófejségből beszerelték...


Költségek, munkadíjjal:
Első féktárcsák, fékbetétek cseréje: 31.300,-
Műszeres ellenőrzés, számítógépes diagnosztika, felső holtponti jeladó csere: 25.520,-

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

jozsefsurman@gmail.com

(Surman József, 2014.03.18 12:01)

Szia
hol cserélték a felső holtponti jeladót?
Köszi